KODBIT to wyjątkowy robot edukacyjny, którego celem jest praktyczna nauka programowania od podstaw elektroniki po sterowanie mikrokontrolerów. Dołączona do zestawu instrukcja w formie elementarza prowadzi krok po kroku przez tajniki budowy robotów,...
Więcej
>
KODBIT to wyjątkowy robot edukacyjny, którego celem jest praktyczna nauka programowania od podstaw elektroniki po sterowanie mikrokontrolerów. Dołączona do zestawu instrukcja w formie elementarza prowadzi krok po kroku przez tajniki budowy robotów, wyjaśnia w jaki sposób odbywa się ich sterowanie, a następnie uczy jak zaprogramować robota w języku C.
Budowa robota KODBIT wzorowana jest na blokach konstrukcyjnych. Dzięki czemu jest kompatybilny z innymi klockami dostępnymi na rynku, m.in. z LEGO® i CUBROID, co umożliwia ich kreatywne łączenie, a także zachęca dzieci do zabawy.
Razem ze sprytną kostką KODBIT użytkownik zostanie poprowadzony przez 14 projektów programistycznych w języku C Arduino IDE lub blokowym. Wyjątkowym elementem programu jest możliwość łatwego przechodzenia z programowania blokowego na język C, dzięki czemu, można podejrzeć jak wygląda kod w rzeczywistości. Sterowanie robotem jest bardzo intuicyjne i odbywa się poprzez darmową aplikację na smarfonie/tablecie. Robota edukacyjnego KODBIT polecamy wszystkim tym, którzy zaczynają swoją naukę programowania, ponieważ jego przyjazna forma oraz programowanie w języku C daje dobre podstawy do programowania zaawansowanych projektów i robotów opartych o mikrokontrolery oraz płytki prototypowe.
Robot KODBIT sprytna kostka po zaprogramowaniu oferuje wiele funkcji: odtwarzanie muzyki, reagowanie na głos, wyświetlanie symboli, sterowanie BT, unikanie przeszkód, śledzenie linii i inne.
Parametry: Napięcie robocze: 5V Wbudowana bateria: 14500 bateria litowa 700MAH 3.7V Zasilanie: zasilanie przez USB lub baterię Wymiary (w tym koła): 92 mm * 105 mm * 95 mm Prędkość silnika N20: 5V 200 rpm Programowanie: z poziomu komputera oprogramowanie Arduino IDE 1.8.19 Sterowanie aplikacją Bluetooth: obsługa zarówno systemu Android, jak i IOS Temperatura pracy: 0-50 ° C Dwa języki programowania: Blokowy Mixly, kod języka C Arduino IDE Wiek: 7+
Skład zestawu: • Robot KODBIT Sprytna kostka z 5 wbudowanymi modułami: głośnik, czujnik odległości, czujnik dźwięku, panel diodowy 16x16, śledzenie linii, • 4 niezależne moduły-klocki: przycisk, dioda LED, fotorezystor, czujnik ruchu • 4 przewody łączeniowe RJ11 • Przewód USB • Mata-droga do jazdy po linii • Przewodnik w j. polskim do nauki programowania blokowego Mixly • Przewodnik w j. polskim do nauki programowania C Arduino IDE
KODBIT: Sprytna kostka do nauki programowania spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia dodatkowego – robot jest programowany na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (Blokowy Mixly, kod języka C Arduino IDE).
Karty edukacyjne AKCJA INTEGRACJA: Polska i Ukraina to pomoc dydaktyczna, której głównym celem jest integracja uczniów ukraińskich i polskich, ale można ich użyć także poruszając tematykę lekcji przedmiotowych. Zestaw składa się z...
Więcej
>
Karty edukacyjne AKCJA INTEGRACJA: Polska i Ukraina to pomoc dydaktyczna, której głównym celem jest integracja uczniów ukraińskich i polskich, ale można ich użyć także poruszając tematykę lekcji przedmiotowych. Zestaw składa się z maty o wymiarach 250 x 75 cm oraz 88 kart. W talii znajdziemy 20 kategorii, które oparte są na podstawie programowej takich przedmiotów jak geografia, język polski, historia, biologia, wiedza o społeczeństwie, muzyka, plastyka, etyka.
Jako moderator rozmowy, nauczyciel zadaje dodatkowe pytania, zachęca do wypowiedzi uczniów i czynnie uczestniczy w rozmowie. Nie musi być ekspertem w danej dziedzinie. Wszystkie karty są opracowane merytorycznie i możemy znaleźć w nich informacje o Polsce i Ukrainie, a także pytania do rozmów i ciekawostki. Dzięki temu, nie tylko nauczyciel geografii może podjąć tematykę z tej dziedziny, a wszystko znajdziemy w instrukcji także w języku ukraińskim.
Gra ma aż 5 wariantów, a uczniowie mogą grać w nią także samodzielnie, np. podczas zajęć świetlicowych.Każdą z kart można również używać dowolnie, np. omawiając dany temat podczas lekcji przedmiotowych. Mata może być rozkładana na stole, podłodze lub innych płaskich powierzchniach. Jest wykonana z materiału plastycznego i można ją wygodnie przechowywać w formie zwiniętej. Należy pamiętać, że po dłuższym okresie przechowywania w formie zwiniętej może potrzebować krótkiego okresu czasu, aby materiał na powrót układał się płasko na podłożu. Mata jest odporna na ścieranie, praktycznie można po niej „bezkarnie” chodzić, także w butach, bez ubytku jej jakości.
Zestaw składa się:
z maty o wymiarach 250 x 75 cm
oraz 88 kart:
A 20 kart z ilustracjami o Polsce,
B 20 kart z ilustracjami o Ukrainie,
C 20 kart z informacjami o Polsce i Ukrainie,
D 28 kart z tematami do rozmów, pytaniami i ciekawostkami.
Na każdej z kart umieszczone zostały oznaczenia państwa (flaga Polski lub Ukrainy w lewym górnym rogu), a także trzy koła: dwa z kolorem i jedno z symbolem (prawy górny róg). Karty drukowane na kredowym i obustronnie foliowanym, grubym (300g) papierze, który został przystosowany do wielokrotnego używania.
Pomiarowe Eksperymenty Fizyczne VideoStem ® VS-11 to innowacyjna i nowoczesna pracownia fizyczna mieszcząca się na biurku nauczyciela oraz w pełni przenośna dzięki dołączonej walizce. Doświadczenia można prezentować i...
Więcej
>
Pomiarowe Eksperymenty Fizyczne VideoStem® VS-11 to innowacyjna i nowoczesna pracownia fizyczna mieszcząca się na biurku nauczyciela oraz w pełni przenośna dzięki dołączonej walizce. Doświadczenia można prezentować i nagrywać z dowolnego miejsca (biurko w klasie, stół w domu), dlatego zestaw jest doskonałym wsparciem podczas zdalnych i hybrydowych lekcji fizyki. Łatwy i szybki montaż elementów zestawu dzięki magnesom neodymowym i gwintom, zapewnia bardzo płynne przejście między doświadczeniami. Walizka VIDEOSTEM® VS-11 wprowadza w świat zagadnień fizycznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii takich jak wykorzystanie fotobramek oraz oprogramowania do analizy wideo i zbierania danych. Nauczyciel nagrywa i omawia doświadczenie – uczeń (także zdalnie) analizuje, modeluje i wyciąga wnioski.
Korzyści? Nauczyciel i uczniowie skupiają się na przebiegu eksperymentu oraz wnioskowaniu, a nie na żmudnych obliczeniach i tworzeniu wykresów. Taki sposób prowadzenia lekcji i przeprowadzania eksperymentów dodaje dynamiki i skupia się na stawianiu tez, ich weryfikacji, korygowaniu ustawień wyjściowych, praktycznemu objaśnianiu zjawisk fizycznych i wnioskowaniu, w tym matematycznemu, ale bez konieczności przeprowadzania wszystkich żmudnych obliczeń.
Ponadto, bardzo obszerna i wyczerpująca instrukcja zawiera nie tylko treści podstawy programowej szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, ale także podzielona jest w każdym dziale na część dla nauczyciela oraz na części-karty pracy dla uczniów.
W zestawie karty pracy oraz wskazówki dla nauczyciela w oparciu o konkretne zagadnienia z podstawy programowej w formie elektronicznej – wygodnej podczas przygotowania lekcji zdalnej.
Instrukcje i karty pracy do fizyki – zgodne z podstawą programową!
Instrukcja oprócz teoretycznego omówienia zagadnień dotyczących wybranego modułu, zawiera treść podstawy programowej na dwa etapy edukacyjne:
Szkoła podstawowa (klasy 6-8)
Szkoła średnia
Forma kart pracy i doświadczeń ma na celu:
naukę wyciągania wniosków
wyboru jednostek na sposób opisania ruchu
przedstawienie graficzne i matematyczne obserwacji
analiza i interpretacja danych w celu określenia związku przyczynowo skutkowego między ruchem obiektu, a sumą sił działających na niego.
Skład zestawu:
Baza montażowa – W metalowej podstawie znajduje się 40 nawierconych otworów na śruby, dzięki którym można przymocować dowolny model systemu VIDEOSTEM® VS-11
Tablica pomiarowa – Linie siatki na kontrastowym tle ułatwiają pomiar i analizowanie danych, zarówno w sposób tradycyjny, jak i przy pomocy dedykowanego oprogramowania.
11 modułów konstrukcyjnych do eksperymentów fizycznych:
Wyrzutnia pocisków – wyposażona w kątomierz i metalową kulkę. Do badania równań kinematycznych i konwersji pomiędzy potencjałem grawitacyjnym i energią kinetyczną.
Swobodne spadanie – moduł wyposażony w elektromagnes. Do demonstracji, obserwowacji, szacowania i obliczania przyspieszenia wywołanego grawitacją.
Spadkownica Atwooda – moduł wyposażony w odważniki z haczykami o masie 100g (2 szt.), linkę oraz sprężynę o długości 3,5 cm ze stałą sprężystości 21 N/m. Do demonstracji ruchu jednostajnie przyspieszonego, praw Newtona oraz działania bloczków.
Równia pochyła – moduł wyposażony w tradycyjną równię pochyłą, ruchomy kątomierz, bloczek, linkę, ciężarek oraz wózek. Do badania różnych podstawowych pojęć fizycznych, w tym tarcia statycznego i kinetycznego, równowagi dynamicznej, sił niezrównoważonych i twierdzenia pracy i energii
Pętla – moduł złożony z toru i pętli do prezentacji siły odśrodkowej oraz obserwowania zmiany energii potencjalnej w energię kinetyczną.
Zderzenia dwuwymiarowe – moduł zawiera metalowy tor z małą obrotową platformą oraz 3 kule dwie metalowe i jedna szklana. Do prezentacji działania pędu i zderzeń.
Prawo Hook’a – moduł zawiera m. in. 3 sprężyny o różnych stałych sprężystości, 9 obciążników 10 gramowych, linijkę, wiszący uchwyt ze wskaźnikiem. Do doświadczeń ze sprężystością materiałów i zależnością naprężenia od odkształcenia.
Wahadło – moduł zawierający kątomierz, wspornik i metalowy obciążnik. Wahadło matematyczne (proste) do badania zmian w okresach drgań.
Wahadło balistyczne – moduł zawierający skalowaną tablice pomiarową z prętem, kulę, wyrzutnię sprężynową, wahadło z cylindrem, wspornik i metalowy obciążnik. Do pomiaru prędkości kuli po wystrzeleniu z wyrzutni sprężynowej oraz stosowania w praktyce zasady zachowania energii i zachowania pędu liniowego w układzie zamkniętym.
Laser i siatki dyfrakcyjne – moduł wyposażony w laser, siatki dyfrakcyjne (500, 1000 linii/mm), płytkę i uchwyt do płytek. Do demonstracji zjawiska interferencji tj. właściwości nakładających się na siebie fal.
Model do prezentacji fali stojącej – moduł zawiera generator fal, linkę oraz uchwyt z bloczkiem. Do demonstracji rozchodzenia się fal poprzecznych i podłużnych.
Niezbędne do doświadczeń i montażu modułów wsporniki, pręty, śruby
Zestaw fotobramek VIDEOSTEM® VS-11 – Timer fotobramki (zasilany bateryjnie 9V lub z sieci), dwie fotobramki, przewody zasilające, dwa przesuwne wsporniki)
Instrukcja z omówieniem każdego z 11 modułów
Oprogramowanie do wideo-pomiarów w języku polskim – śledzenie obiektów z nakładkami i danymi dotyczącymi położenia, prędkości i przyspieszenia, interaktywne wektory graficzne i sumy wektorowe, eksport danych
Mobilna walizka z rączkami i kółkami do przenoszenia oraz przechowywania zestawu
Eksperymentuj w klasie i zdalnie!
Baza montażowa i tablica pomiarowa VIDEOSTEM® VS-11 mieści się na biurku, dzięki czemu łatwo możesz nagrywać eksperymenty, a także zdalnie je udostępniać.
Wszystkie niezbędne elementy konstrukcyjne, baza i tablica pomiarowa mieszczą się w jednej walizce, którą można zabrać w dowolne miejsce.
Pomiarowe eksperymenty fizyczne VIDEOSTEM® VS-11 to innowacyjne lekcje fizyki oparte o STEM
Innowacyjna pracownia fizyczna mieszcząca się na biurku nauczyciela. Nieocenione wsparcie podczas zdalnych lekcji fizyki.
W zestawie karty pracy oraz wskazówki dla nauczyciela w oparciu o konkretne zagadnienia z podstawy programowej.
Łatwy i szybki montaż elementów zestawu dzięki magnesom neodymowym i gwintom.
Konfiguruj dowolnie w zależności od omawianego zagadnienia.
Do podstawowych zagadnień fizycznych, jak i zaawansowanych doświadczeń z wykorzystaniem oprogramowania do analizy wideo i zbierania danych.
Nagrywaj doświadczenia z fizyki aparatem cyfrowym, tabletem, telefonem do późniejszej analizy wideo.
Zobacz przyszłość! Robot humanoidalny, który chodzi, tańczy, śpiewa, robi pompki, pisze i gra na instrumentach, a nawet staje na głowie? To on - ROBOT JD HUMANOID (PL)! Już w Polsce i już może uczyć, bawić, objaśniać przyszłość......
Więcej
>
Zobacz przyszłość! Robot humanoidalny, który chodzi, tańczy, śpiewa, robi pompki, pisze i gra na instrumentach, a nawet staje na głowie? To on - ROBOT JD HUMANOID (PL)! Już w Polsce i już może uczyć, bawić, objaśniać przyszłość... Robotyka może być przyjazna!
Potrafi także śledzić obiekty, rozpoznawać mowę, a ponadto wyposażony jest w sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe. ROBOT JD HUMANOID to wielozadaniowy robot humanoidalny o niesamowitych możliwościach, a wszystko to mieści się w nieskomplikowanej, przyjaznej i miłej dla oka konstrukcji :-)
Robot JD Humanoid spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia dodatkowego – robot edukacyjny wraz z akcesoriami programowany na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (np. tekstowy, bloczkowy)
JD jest programowalny w języku blokowym i Scratch, a także w innych popularnych językach kodowania (Python, JavaScript). To oznacza, że użytkownicy mogą zaprogramować JD z niestandardowymi ruchami, pozycjami, tańcami, a nawet gimnastyką! Oczy JD z diodami LED RGB mogą wyświetlać niezliczoną ilość wyrazów, podczas gdy użytkownicy uczą się o interakcjach człowiek-robot i praktycznych zastosowaniach. Co ważne i wynika z doświadczeń pracy i zabawy z JD - dzięki pracy z tym czarującym robotem humanoidalnym osiąga się niesamowite poziomy zaangażowania chłopców i dziewcząt. JD ROBOT sprawia, że nauka robotyki jest łatwa i przyjemna dla każdego!
Zestaw zawiera:
Serwomechanizmy 180o z modulacją szerokości impulsu PWM (6 szt.)
Kontroler robota EZ-B v4 z wewnętrznym głośnikiem i portami połączeń, 3 szybkimi wejściami UART oraz portem kamery, która umożliwia m. in. śledzenie obiektów,
Głowa z wbudowaną kamerą i dwoma serwomechanizmami (do poruszania w poziomie i pionie)
Oczy RGB do wyświetlania kolorów i wzorów
Korpus z dwoma serwomechanizmami, wbudowanym akumulatorem i wyłącznikiem zasilania.
Nogi ( dwie stopy, z których każda zawiera 2 serwomechanizmy)
Chwytaki wyłożone pianką
Karta sieciowa
16 przewodów 3-pinowych żeńskich
1 przewód kamery
1 przewód I2C
Ładowarka
Owijki (4 szt.) do porządkowania przewodów połączeniowych
Oprogramowanie ARC - PC Roboty EZ-Roboty są programowane przy użyciu ARC — wszechstronnego i łatwego w użyciu oprogramowania do robotyki. Intuicyjny interfejs pozwala początkującym odnieść szybki sukces, podczas gdy bardziej doświadczeni użytkownicy mogą programować zaawansowane funkcje, dotyczące sztucznej inteligencji, takie jak rozpoznawanie mowy, czy wizualne śledzenie obiektu – tego typu możliwości, które zwykle można zobaczyć tylko w filmach science fiction. ARC jest używany do nauczania robotyki tysięcy uczniów na całym świecie i jest idealnym wyborem dla nauczycieli, którzy chcą wnieść wysoki poziom zaangażowania do szerokiej gamy lekcji STEM. Minimalne zalecane wymagania dotyczące systemu operacyjnego: Minimum Windows 10, Procesor odpowiednik Intel i5, 4 GB pamięci RAM.
Aplikacja mobilna ARC – Kontroluj i programuj swojego robota EZ-Robot z urządzenia mobilnego, telefonu lub tabletu z systemem Android lub iOS.
Materiał wprowadzający do programowania w RoboScratch i Blockly, tworzenia instrukcji warunkowych i zmiennych, tworzenie pętli
Dostęp do plików z częściami zamiennymi do robota z możliwością ich modyfikacji, które można wydrukować na Drukarce 3D
Funkcje AI robota: • wykrywanie twarzy • śledzenie kolorów za pomocą serwomechanizmów • śledzenie poruszających się kolorów • wykrywanie wielu kolorów • Podążanie za linią z Roli • rozpoznawanie obiektów • glify kontrolujące ruch robota • wykrywanie glifów i rzeczywistości rozszerzonej • wykrywanie kodu QR • rozpoznawanie emocji • rozpoznawanie mowy • animacje RGB • poruszania (chodzenie, trzymanie przedmiotów etc.) • gotowe wbudowane programy (taniec, śpiew, stawanie na głowie, pompki, salto etc.)
Nasz robot ma wszystkie cechy idealnej pomocy dydaktycznej: - ma przyjazną konstrukcję, - jest łatwy do złożenia (klik,...), - ma elementy, w tym kluczowe (silnik, itp.) o podwyższonej wytrzymałości (ważne w warunkach szkolnych), - ma proste w obsłudze oprogramowanie dla początkujących i zaawansowane dla zaawansowanych, - jest wystarczająco wysoki, aby traktować go jak prawdziwego humanoida (H=33 cm), a przy tym wygodny do pracy indywidualnej i w zespole, - w razie uszkodzenia lub zgubienia części - można każdą z nich dokupić (!) lub... wydrukować (plastikowe elementy) na drukarce 3D (materiały do pobrania - open source)!
CZY SPOTKANIE Z ROBOTYKĄ PRZYSZŁOŚCI może być przyjemniejsze?
Co to jest serwomechanizm?
Serwomechanizm (lub serwo) to siłownik obrotowy, który pozwala na precyzyjną kontrolę położenia kątowego, prędkości i przyspieszenia. Serwa można znaleźć w wielu miejscach, od zabawek przez elektronikę domową po samochody i samoloty. Serwa pojawiają się również za kulisami w urządzeniach, z których korzystamy na co dzień. Urządzenia elektroniczne, takie jak odtwarzacze DVD, wykorzystują serwomechanizmy do wysuwania lub wsuwania szuflad na płyty. Serwomechanizmy działają jak przeguby do sterowania ruchem robota. Robot JD Humanoid zawiera aż 16 serwomechanizmów!
Co to jest AI?
AI (z ang. artificial intelligence) to w języku polskim Sztuczna inteligencja (SI), która umożliwia robotom uczenie się na podstawie doświadczeń (za pomocą algorytmów) i wykonywanie zadań zbliżonych do zachowań ludzkich. Pojęcie AI zapoczątkował w 1956 roku amerykański informatyk John Mccarthy podczas konferencji naukowej w Dartmouth.
Zestaw Magnetyzm z serii Fizyka w Walizce umożliwia przeprowadzenie doświadczeń z zakresu magnetyzmu i elektromagnetyzmu zgodnie z dołączonymi kartami pracy zawartymi w dołączonej instrukcji. Dzięki temu zestawowi uczniowie mogą badać...
Więcej
>
Zestaw Magnetyzm z serii Fizyka w Walizce umożliwia przeprowadzenie doświadczeń z zakresu magnetyzmu i elektromagnetyzmu zgodnie z dołączonymi kartami pracy zawartymi w dołączonej instrukcji. Dzięki temu zestawowi uczniowie mogą badać typowe eksperymenty, takie jak badanie różnic między substancjami diamagnetycznymi, paramagnetycznymi i ferromagnetycznymi, liniami pola magnetycznego i prądem indukowanym z pola magnetycznego. Wszystkie elementy w zestawie są umieszczone w aluminiowej walizce wyściełanej gąbką.
Doświadczenia (karty pracy):
Substancje diamagnetyczne, paramagnetyczne i ferromagnetyczne.
Przewidywanie linii pola magnetycznego.
Indukcja pola magnetycznego przez prąd elektryczny.
Pole magnetyczne indukuje prąd elektryczny /.../
SKŁAD ZESTAWU: 3 x Oprawka do baterii typu D; 1 x Przezroczysta płytka akrylowa podtrzymująca magnesy trwałe i wspornik pod płytkę akrylową; 4 x Przewód z wtykami bananowymi 25 cm; 1 x Przełącznik przyciskowy; 1 x Paramagnetyczny pierścień aluminiowy (średnica 25 mm); 1 x Multimetr; 1 x Sonda magnetyczna; 1 x Lejek z tworzywa sztucznego; 10 x Kompasy kartograficzne; 2 x Przewód z wtykami bananowymi 50 cm; 2 x Magnesy sztabkowe; 1 x Opiłki żelazne (300g); 2 x Płytka stalowa; 1 x Pojedynczy zwój cewki i pięć zwojów cewki zatopione w płytce akrylowej; 1 x Przewodnik prostoliniowy zatopiony w płytce akrylowej; 1 x Długi przewodnik w kształcie cewki zatopionej w płytce akrylowej; 1 x Instrukcja z kartami pracy w formie elektronicznej
Jeden najwybitniejszych spektakli Teatru Telewizji, w inscenizacji Laco Adamika, to piękne i głęboko ludzkie widowisko kostiumowe. Króluje w nim, jak w Anglii XVI wieku, Elżbieta- władczyni i kobieta, poddana rozumu i niewolnica uczucia, autorka potęgi...
Więcej
>
Jeden najwybitniejszych spektakli Teatru Telewizji, w inscenizacji Laco Adamika, to piękne i głęboko ludzkie widowisko kostiumowe. Króluje w nim, jak w Anglii XVI wieku, Elżbieta- władczyni i kobieta, poddana rozumu i niewolnica uczucia, autorka potęgi swego kraju i klęski osobistej. Jej sceniczny portret to obraz epoki i dramatu niezwykłej osobowości, którą decyzja o straceniu wieloletniego faworyta zmusza do podsumowania własnego życia. Postać królowej Anglii zagrała z wirtuozerią Teresa Budzisz- Krzyżanowska, ta rola przeszła do historii polskiego teatru