Karty edukacyjne AKCJA INTEGRACJA: Polska i Ukraina to pomoc dydaktyczna, której głównym celem jest integracja uczniów ukraińskich i polskich, ale można ich użyć także poruszając tematykę lekcji przedmiotowych. Zestaw składa się z...
Więcej
>
Karty edukacyjne AKCJA INTEGRACJA: Polska i Ukraina to pomoc dydaktyczna, której głównym celem jest integracja uczniów ukraińskich i polskich, ale można ich użyć także poruszając tematykę lekcji przedmiotowych. Zestaw składa się z maty o wymiarach 250 x 75 cm oraz 88 kart. W talii znajdziemy 20 kategorii, które oparte są na podstawie programowej takich przedmiotów jak geografia, język polski, historia, biologia, wiedza o społeczeństwie, muzyka, plastyka, etyka.
Jako moderator rozmowy, nauczyciel zadaje dodatkowe pytania, zachęca do wypowiedzi uczniów i czynnie uczestniczy w rozmowie. Nie musi być ekspertem w danej dziedzinie. Wszystkie karty są opracowane merytorycznie i możemy znaleźć w nich informacje o Polsce i Ukrainie, a także pytania do rozmów i ciekawostki. Dzięki temu, nie tylko nauczyciel geografii może podjąć tematykę z tej dziedziny, a wszystko znajdziemy w instrukcji także w języku ukraińskim.
Gra ma aż 5 wariantów, a uczniowie mogą grać w nią także samodzielnie, np. podczas zajęć świetlicowych.Każdą z kart można również używać dowolnie, np. omawiając dany temat podczas lekcji przedmiotowych. Mata może być rozkładana na stole, podłodze lub innych płaskich powierzchniach. Jest wykonana z materiału plastycznego i można ją wygodnie przechowywać w formie zwiniętej. Należy pamiętać, że po dłuższym okresie przechowywania w formie zwiniętej może potrzebować krótkiego okresu czasu, aby materiał na powrót układał się płasko na podłożu. Mata jest odporna na ścieranie, praktycznie można po niej „bezkarnie” chodzić, także w butach, bez ubytku jej jakości.
Zestaw składa się:
z maty o wymiarach 250 x 75 cm
oraz 88 kart:
A 20 kart z ilustracjami o Polsce,
B 20 kart z ilustracjami o Ukrainie,
C 20 kart z informacjami o Polsce i Ukrainie,
D 28 kart z tematami do rozmów, pytaniami i ciekawostkami.
Na każdej z kart umieszczone zostały oznaczenia państwa (flaga Polski lub Ukrainy w lewym górnym rogu), a także trzy koła: dwa z kolorem i jedno z symbolem (prawy górny róg). Karty drukowane na kredowym i obustronnie foliowanym, grubym (300g) papierze, który został przystosowany do wielokrotnego używania.
Duża mata podłogowa przedstawiająca jezdnię dwukierunkową z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i przejściem dla pieszych w zestawie z czterostronnym sygnalizatorem świetlnym . Sygnalizator z każdej z czterech stron ma umieszczone...
Więcej
>
Duża mata podłogowa przedstawiająca jezdnię dwukierunkową z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i przejściem dla pieszych w zestawie z czterostronnym sygnalizatorem świetlnym. Sygnalizator z każdej z czterech stron ma umieszczone światła, które zmieniają się synchronicznie i jednocześnie dla poruszających się pojazdów jak i pieszych z obu stron pasów. Światła sygnalizatora działają automatycznie, a także posiadają funkcje sterowania ręcznego, dzięki czemu prowadzący zajęcia może sam decydować o zmianie świateł. Sygnalizator umieszczony jest na wysokości wzroku dzieci (H=114,5 cm) na podstawie (26x13x4 cm), którą można napełniać wodą lub piaskiem w celu dodatkowej stabilizacji.
Mata przedstawia przejście dla pieszych przez dwukierunkową jezdnię, a także chodnik, dzięki czemu w zestawie razem z sygnalizatorem świetlnym umożliwia prowadzenie praktycznych ćwiczeń z bezpiecznego poruszania się po pasach i drodze. Jej duże rozmiary – 3,5 x 1,5 m! – pozwalają na realistyczne przedstawienie sytuacji na drodze, co jest szczególnie ważne w przypadku dzieci. Mata pokryta jest specjalnym transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie, można ją mocować lub rozkładać na podłodze, a także innych płaskich powierzchniach.
Zestaw do nauki prawidłowego przechodzenia przez przejście dla pieszych z sygnalizatorem świetlnym jest świetnym wsparciem podczas omawiania zasad ruchu drogowego, które można przećwiczyć w praktyce w bezpieczny sposób.
Skład zestawu:
Podłogowa mata-jezdnia do nauki poruszania się po drodze (BRD) – 3,5 x 1,5 m, pokryta transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie (1 szt.)
Czterostronny sygnalizator świetlny zasilany bateryjnie (1 szt.) ( 4 x AA – nie dołączone)
Plastikowy słupek z łącznikami (H=95 cm) (1 szt.)
Plastikowy słupek z łącznikami (H=53,5 cm) (1 szt.)
Podstawa do sygnalizatora świetlnego (26 x 13 x 9,5 cm) z otworami do napełniania wodą lub piaskiem (1 szt.)
Pomiarowe Eksperymenty Fizyczne VideoStem ® VS-11 to innowacyjna i nowoczesna pracownia fizyczna mieszcząca się na biurku nauczyciela oraz w pełni przenośna dzięki dołączonej walizce. Doświadczenia można prezentować i...
Więcej
>
Pomiarowe Eksperymenty Fizyczne VideoStem® VS-11 to innowacyjna i nowoczesna pracownia fizyczna mieszcząca się na biurku nauczyciela oraz w pełni przenośna dzięki dołączonej walizce. Doświadczenia można prezentować i nagrywać z dowolnego miejsca (biurko w klasie, stół w domu), dlatego zestaw jest doskonałym wsparciem podczas zdalnych i hybrydowych lekcji fizyki. Łatwy i szybki montaż elementów zestawu dzięki magnesom neodymowym i gwintom, zapewnia bardzo płynne przejście między doświadczeniami. Walizka VIDEOSTEM® VS-11 wprowadza w świat zagadnień fizycznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii takich jak wykorzystanie fotobramek oraz oprogramowania do analizy wideo i zbierania danych. Nauczyciel nagrywa i omawia doświadczenie – uczeń (także zdalnie) analizuje, modeluje i wyciąga wnioski.
Korzyści? Nauczyciel i uczniowie skupiają się na przebiegu eksperymentu oraz wnioskowaniu, a nie na żmudnych obliczeniach i tworzeniu wykresów. Taki sposób prowadzenia lekcji i przeprowadzania eksperymentów dodaje dynamiki i skupia się na stawianiu tez, ich weryfikacji, korygowaniu ustawień wyjściowych, praktycznemu objaśnianiu zjawisk fizycznych i wnioskowaniu, w tym matematycznemu, ale bez konieczności przeprowadzania wszystkich żmudnych obliczeń.
Ponadto, bardzo obszerna i wyczerpująca instrukcja zawiera nie tylko treści podstawy programowej szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, ale także podzielona jest w każdym dziale na część dla nauczyciela oraz na części-karty pracy dla uczniów.
W zestawie karty pracy oraz wskazówki dla nauczyciela w oparciu o konkretne zagadnienia z podstawy programowej w formie elektronicznej – wygodnej podczas przygotowania lekcji zdalnej.
Instrukcje i karty pracy do fizyki – zgodne z podstawą programową!
Instrukcja oprócz teoretycznego omówienia zagadnień dotyczących wybranego modułu, zawiera treść podstawy programowej na dwa etapy edukacyjne:
Szkoła podstawowa (klasy 6-8)
Szkoła średnia
Forma kart pracy i doświadczeń ma na celu:
naukę wyciągania wniosków
wyboru jednostek na sposób opisania ruchu
przedstawienie graficzne i matematyczne obserwacji
analiza i interpretacja danych w celu określenia związku przyczynowo skutkowego między ruchem obiektu, a sumą sił działających na niego.
Skład zestawu:
Baza montażowa – W metalowej podstawie znajduje się 40 nawierconych otworów na śruby, dzięki którym można przymocować dowolny model systemu VIDEOSTEM® VS-11
Tablica pomiarowa – Linie siatki na kontrastowym tle ułatwiają pomiar i analizowanie danych, zarówno w sposób tradycyjny, jak i przy pomocy dedykowanego oprogramowania.
11 modułów konstrukcyjnych do eksperymentów fizycznych:
Wyrzutnia pocisków – wyposażona w kątomierz i metalową kulkę. Do badania równań kinematycznych i konwersji pomiędzy potencjałem grawitacyjnym i energią kinetyczną.
Swobodne spadanie – moduł wyposażony w elektromagnes. Do demonstracji, obserwowacji, szacowania i obliczania przyspieszenia wywołanego grawitacją.
Spadkownica Atwooda – moduł wyposażony w odważniki z haczykami o masie 100g (2 szt.), linkę oraz sprężynę o długości 3,5 cm ze stałą sprężystości 21 N/m. Do demonstracji ruchu jednostajnie przyspieszonego, praw Newtona oraz działania bloczków.
Równia pochyła – moduł wyposażony w tradycyjną równię pochyłą, ruchomy kątomierz, bloczek, linkę, ciężarek oraz wózek. Do badania różnych podstawowych pojęć fizycznych, w tym tarcia statycznego i kinetycznego, równowagi dynamicznej, sił niezrównoważonych i twierdzenia pracy i energii
Pętla – moduł złożony z toru i pętli do prezentacji siły odśrodkowej oraz obserwowania zmiany energii potencjalnej w energię kinetyczną.
Zderzenia dwuwymiarowe – moduł zawiera metalowy tor z małą obrotową platformą oraz 3 kule dwie metalowe i jedna szklana. Do prezentacji działania pędu i zderzeń.
Prawo Hook’a – moduł zawiera m. in. 3 sprężyny o różnych stałych sprężystości, 9 obciążników 10 gramowych, linijkę, wiszący uchwyt ze wskaźnikiem. Do doświadczeń ze sprężystością materiałów i zależnością naprężenia od odkształcenia.
Wahadło – moduł zawierający kątomierz, wspornik i metalowy obciążnik. Wahadło matematyczne (proste) do badania zmian w okresach drgań.
Wahadło balistyczne – moduł zawierający skalowaną tablice pomiarową z prętem, kulę, wyrzutnię sprężynową, wahadło z cylindrem, wspornik i metalowy obciążnik. Do pomiaru prędkości kuli po wystrzeleniu z wyrzutni sprężynowej oraz stosowania w praktyce zasady zachowania energii i zachowania pędu liniowego w układzie zamkniętym.
Laser i siatki dyfrakcyjne – moduł wyposażony w laser, siatki dyfrakcyjne (500, 1000 linii/mm), płytkę i uchwyt do płytek. Do demonstracji zjawiska interferencji tj. właściwości nakładających się na siebie fal.
Model do prezentacji fali stojącej – moduł zawiera generator fal, linkę oraz uchwyt z bloczkiem. Do demonstracji rozchodzenia się fal poprzecznych i podłużnych.
Niezbędne do doświadczeń i montażu modułów wsporniki, pręty, śruby
Zestaw fotobramek VIDEOSTEM® VS-11 – Timer fotobramki (zasilany bateryjnie 9V lub z sieci), dwie fotobramki, przewody zasilające, dwa przesuwne wsporniki)
Instrukcja z omówieniem każdego z 11 modułów
Oprogramowanie do wideo-pomiarów w języku polskim – śledzenie obiektów z nakładkami i danymi dotyczącymi położenia, prędkości i przyspieszenia, interaktywne wektory graficzne i sumy wektorowe, eksport danych
Mobilna walizka z rączkami i kółkami do przenoszenia oraz przechowywania zestawu
Eksperymentuj w klasie i zdalnie!
Baza montażowa i tablica pomiarowa VIDEOSTEM® VS-11 mieści się na biurku, dzięki czemu łatwo możesz nagrywać eksperymenty, a także zdalnie je udostępniać.
Wszystkie niezbędne elementy konstrukcyjne, baza i tablica pomiarowa mieszczą się w jednej walizce, którą można zabrać w dowolne miejsce.
Pomiarowe eksperymenty fizyczne VIDEOSTEM® VS-11 to innowacyjne lekcje fizyki oparte o STEM
Innowacyjna pracownia fizyczna mieszcząca się na biurku nauczyciela. Nieocenione wsparcie podczas zdalnych lekcji fizyki.
W zestawie karty pracy oraz wskazówki dla nauczyciela w oparciu o konkretne zagadnienia z podstawy programowej.
Łatwy i szybki montaż elementów zestawu dzięki magnesom neodymowym i gwintom.
Konfiguruj dowolnie w zależności od omawianego zagadnienia.
Do podstawowych zagadnień fizycznych, jak i zaawansowanych doświadczeń z wykorzystaniem oprogramowania do analizy wideo i zbierania danych.
Nagrywaj doświadczenia z fizyki aparatem cyfrowym, tabletem, telefonem do późniejszej analizy wideo.
Komplet zawiera 30 zadrukowanych dwustronnie płytek z drewna lipowego w formie figurek przedstawiających dzikie zwierzęta leśne . Wysoka jakość wykonania, gładka powierzchnia miła w dotyku oraz grubość 20 mm pozwala na wygodną zabawę...
Więcej
>
Komplet zawiera 30 zadrukowanych dwustronnie płytek z drewna lipowego w formie figurek przedstawiających dzikie zwierzęta leśne. Wysoka jakość wykonania, gładka powierzchnia miła w dotyku oraz grubość 20 mm pozwala na wygodną zabawę figurkami i rozwijanie umiejętności poznawczych u dzieci. Znajdują zastosowanie w edukacji leśnej, zachęcają do rozmów o zwierzętach, pomagają przedstawić łączące je cechy takie jak plamy, paski, a także różnice w gatunkach.
Różnorodność zwierząt w zestawie (owady, ptaki i ssaki) reprezentujących różne gatunki pozwala na tworzenie historyjek i teatrzyków leśnych, które znajdą swoje zastosowanie nie tylko w ośrodkach przyrodniczych, ale również wśród dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Forma dużych drewnianych klocków, bez ostrych krawędzi pozwala na swobodną zabawę najmłodszych przyrodników. Wspierane obszary rozwoju:
Rozwój fizyczny - zdolności motoryczne
Rozwój osobisty - wspólna zabawa
Komunikacja społeczna - język opisowy
Zaburzenia komunikacji – zachęta do rozmowy
Specjalne Potrzeby Edukacyjne
Zrozumienie Świata – nauka rozpoznawania zwierząt
Specyfikacja: Zestaw 30 dwustronnie zadrukowanych drewnianych figur zwierząt leśnych. Wymiary największej figurki przedstawiającej niedźwiedzia: 165 x 113 x 20 mm
Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni...
Więcej
>
Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni subartezyjskiej, której zasoby często wykorzystywane są np. w gospodarstwach rolnych oraz miejscach do którego utrudniony jest dostęp do wodociągów.
Na makiecie oprócz działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej zostały umieszczone dwie strefy zasilania wody, które dzięki „opadom deszczu” symulowanym przez wlewaną do lejków wodę, obrazowo pokazują sposób funkcjonowania warstw wodonośnych, oparty na zasadach konstrukcji naczyń połączonych. Do zestawu dołączone zostały trzy wymienne tła oraz barwniki, co pozwala zademonstrować przenikanie zanieczyszczeń, które potem dostają się do wód głębinowych. Na tłach został przedstawiony układ warstw.
Model-makieta jest doskonałym sposobem na obrazowe przedstawienie podczas lekcji różnic i podobieństw w funkcjonowaniu studni artezyjskiej i subartezyjskiej, ich definicji, a także obiegu zanieczyszczeń, które dostają się do wody w skutek działania człowieka.
Skład zestawu:
Model makieta studni z dwoma strefami zasilania i możliwością wymiany tła do demonstracji działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej
Trzy wymienne wodoodporne tła prezentujące schematy układu warstw wodonośnych, stref zasilania oraz studni, w tym jedno tło prezentujące degradację środowiska na skutek zanieczyszczeń
Plastikowa zlewka • Pojemnik do przechowywania modelu, będący również podstawą makiety i zbiornikiem na wodę
Barwniki: niebieski i czerwony
Instrukcję wraz z omówieniem dla nauczyciela
Karty sprawdzające dla ucznia
Podstawa programowa: Geografia
II etap edukacyjny: Szkoła podstawowa IV-VIII II Krajobrazy Polski: (…) nizinny (Nizina Mazowiecka)(…). Uczeń: 2) przedstawia główne cechy krajobrazów Polski oraz wykazuje ich zróżnicowanie; 4) przedstawia podstawowe zależności między składnikami poznawanych krajobrazów; 7) przedstawia pozytywne i negatywne zmiany w krajobrazach powstałe w wyniku działalności człowieka;
III etap edukacyjny: liceum/technikum IV. Dynamika procesów hydrologicznych: ruchy wody morskiej, wody podziemne i źródła, ustroje rzeczne, typy jezior. Uczeń: 2) wyróżnia rodzaje wód podziemnych, w tym występujących w okolicy szkoły oraz wyjaśnia powstawanie źródeł.
Bardzo ciekawy zestaw, który zaciekawi i zainteresuje zarówno początkujących „mineralogów”, jak i tych bardziej zaawansowanych. Zawiera sześć różnych fragmentów skał i minerałów, każdy wielkości 3-4 cm: piryt („złoto głupców”), scorię, obsydian, granit...
Więcej
>
Bardzo ciekawy zestaw, który zaciekawi i zainteresuje zarówno początkujących „mineralogów”, jak i tych bardziej zaawansowanych. Zawiera sześć różnych fragmentów skał i minerałów, każdy wielkości 3-4 cm: piryt („złoto głupców”), scorię, obsydian, granit gruboziarnisty, marmur, szpat islandzki (odmiana kalcytu). Zawiera więc skały (magmowe głębinowe i wylewne, metamorficzną) oraz minerały o ciekawych, nie oczywistych własnościach. Przykładem szpat islandzki, który cechuje dwójłomność, czyli zdolność podwójnego załamywania światła (wystarczy położyć kryształ szpatu na zadrukowanej kartce papieru, aby zobaczyć na czym polega ta szczególna cecha) lub piryt zwany złotem głupców ze względu na podobieństwo do tego kruszcu; w rzeczywistości jest nadsiarczkiem żelaza (II), a jego nazwa pochodzi od greckiego słowa pyrites, czyli iskrzący, ponieważ uderzany krzesiwem (kawałkiem żelaza o podłużnym kształcie) iskrzy.
Kolekcja 16 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów...
Więcej
>
Kolekcja 16 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów naturalnych skamieniałości przewodnich (dokumentujących wiek skał) odlewy są duże, wyraźne i bardzo reprezentatywne.
Kolekcja zawiera:
Trylobit z rodzaju Conocoryphe – kambr
Trylobit z rodzaju Asaphus – ordowik
Głowonóg łodzikowaty z rodzaju Orthoceras – ordowik
Koralowiec czteropromienny z rodzaju Calceola – dewon
Widłak z rodzaju Lepidodendron – karbon
Skrzyp z rodzaju Calamites – karbon
Ramienionóg z rodzaju Horridonia – perm
Głowonóg amonitowaty z rodzaju Ceratites – trias
Liliowiec z rodzaju Encrinus – trias
Małż z rodzaju Lima – trias
Małż z rodzaju Trigonia – jura
Amonit z rodzaju Parawedekindia – jura
Jeżowiec z rodzaju Cidaris – jura
Ramienionóg z rodzaju Septaliphoria – jura
Małż z rodzaju Inoceramus – kreda górna
Jeżowiec z rodzaju Micraster – kreda górna
Dodatkowo, każdy okaz jest szczegółowo opisany, a całość umieszczona w drewnianej skrzyneczce w gniazdach piankowych dopasowanych do każdego odlewu.
Kolekcja 15 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów...
Więcej
>
Kolekcja 15 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów naturalnych skamieniałości przewodnich (dokumentujących wiek skał) odlewy są duże, wyraźne i bardzo reprezentatywne.
Kolekcja zawiera:
Trylobit z rodzaju Conocoryphe – kambr
Trylobit z rodzaju Asaphus – ordowik
Koralowiec czteropromienny z rodzaju Calceola – dewon
Widłak z rodzaju Lepidodendron – karbon
Skrzyp z rodzaju Calamites – karbon
Ramienionóg z rodzaju Horridonia – perm
Głowonóg amonitowaty z rodzaju Ceratites – trias
Liliowiec z rodzaju Encrinus – trias
Małż z rodzaju Lima – trias
Małż z rodzaju Trigonia – jura
Amonit z rodzaju Parawedekindia – jura
Jeżowiec z rodzaju Cidaris – jura
Ramienionóg z rodzaju Septaliphoria – jura
Małż z rodzaju Inoceramus – kreda górna
Jeżowiec z rodzaju Micraster – kreda górna
Dodatkowo, każdy okaz jest szczegółowo opisany, a całość umieszczona w drewnianej skrzyneczce w gniazdach piankowych dopasowanych do każdego odlewu.
Kolekcja 14 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów...
Więcej
>
Kolekcja 14 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów naturalnych skamieniałości przewodnich (dokumentujących wiek skał) odlewy są duże, wyraźne i bardzo reprezentatywne.
Kolekcja zawiera:
Trylobit z rodzaju Conocoryphe – kambr
Trylobit z rodzaju Asaphus – ordowik
Koralowiec czteropromienny z rodzaju Calceola – dewon
Widłak z rodzaju Lepidodendron – karbon
Skrzyp z rodzaju Calamites – karbon
Ramienionóg z rodzaju Horridonia – perm
Liliowiec z rodzaju Encrinus – trias
Małż z rodzaju Lima – trias
Małż z rodzaju Trigonia – jura
Amonit z rodzaju Parawedekindia – jura
Jeżowiec z rodzaju Cidaris – jura
Ramienionóg z rodzaju Septaliphoria – jura
Małż z rodzaju Inoceramus – kreda górna
Jeżowiec z rodzaju Micraster – kreda górna
Dodatkowo, każdy okaz jest szczegółowo opisany, a całość umieszczona w drewnianej skrzyneczce w gniazdach piankowych dopasowanych do każdego odlewu.
Kolekcja 9 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów...
Więcej
>
Kolekcja 9 wiernych, barwnych odlewów starannie wyselekcjonowanych okazów skamieniałości przewodnich jest świetną pomocą przy omawianiu typów skamieniałości/fosylizacji, stratygrafii i zagadnień ewolucyjnych. Dzięki starannemu dobraniu okazów naturalnych skamieniałości przewodnich (dokumentujących wiek skał) odlewy są duże, wyraźne i bardzo reprezentatywne.
Kolekcja zawiera:
Trylobit z rodzaju Conocoryphe – kambr
Trylobit z rodzaju Asaphus – ordowik
Widłak z rodzaju Lepidodendron – karbon
Małż z rodzaju Lima – trias
Amonit z rodzaju Parawedekindia – jura
Jeżowiec z rodzaju Cidaris – jura
Ramienionóg z rodzaju Septaliphoria – jura
Małż z rodzaju Inoceramus – kreda górna
Jeżowiec z rodzaju Micraster – kreda górna
Dodatkowo, każdy okaz jest szczegółowo opisany, a całość umieszczona w drewnianej skrzyneczce w gniazdach piankowych dopasowanych do każdego odlewu.