STUDNIA ARTEZYJSKA: makieta funkcjonalna

STUDNIA ARTEZYJSKA: makieta funkcjonalna

Kod produktu: GEO000109

Cena: 321,00 zł
Ilość

Opis

Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni subartezyjskiej, której zasoby często wykorzystywane są np. w gospodarstwach rolnych oraz miejscach do którego utrudniony jest dostęp do wodociągów.

Na makiecie oprócz działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej zostały umieszczone dwie strefy zasilania wody, które dzięki „opadom deszczu” symulowanym przez wlewaną do lejków wodę, obrazowo pokazują sposób funkcjonowania warstw wodonośnych, oparty na zasadach konstrukcji naczyń połączonych. Do zestawu dołączone zostały trzy wymienne tła oraz barwniki, co pozwala zademonstrować przenikanie zanieczyszczeń, które potem dostają się do wód głębinowych. Na tłach został przedstawiony układ warstw.

Model-makieta jest doskonałym sposobem na obrazowe przedstawienie podczas lekcji różnic i podobieństw w funkcjonowaniu studni artezyjskiej i subartezyjskiej, ich definicji, a także obiegu zanieczyszczeń, które dostają się do wody w skutek działania człowieka.

Skład zestawu:
  • Model makieta studni z dwoma strefami zasilania i możliwością wymiany tła do demonstracji działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej
  • Trzy wymienne wodoodporne tła prezentujące schematy układu warstw wodonośnych, stref zasilania oraz studni, w tym jedno tło prezentujące degradację środowiska na skutek zanieczyszczeń
  • Plastikowa zlewka • Pojemnik do przechowywania modelu, będący również podstawą makiety i zbiornikiem na wodę
  • Barwniki: niebieski i czerwony
  • Instrukcję wraz z omówieniem dla nauczyciela
  • Karty sprawdzające dla ucznia
Studnia artezyjska demonstracyjna makieta funkcjonalna na lekcje geografii w szkole


Podstawa programowa:

Geografia

II etap edukacyjny: Szkoła podstawowa IV-VIII
II Krajobrazy Polski: (…) nizinny (Nizina Mazowiecka)(…). Uczeń:
2) przedstawia główne cechy krajobrazów Polski oraz wykazuje ich zróżnicowanie;
4) przedstawia podstawowe zależności między składnikami poznawanych krajobrazów;
7) przedstawia pozytywne i negatywne zmiany w krajobrazach powstałe w wyniku działalności człowieka;

III etap edukacyjny: liceum/technikum
IV. Dynamika procesów hydrologicznych: ruchy wody morskiej, wody podziemne i źródła, ustroje rzeczne, typy jezior. Uczeń:
2) wyróżnia rodzaje wód podziemnych, w tym występujących w okolicy szkoły oraz wyjaśnia powstawanie źródeł.

Szczegóły produktu

GEO000109

Zobacz także

Zarejestruj nowe konto

Czy założyłeś już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło