Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni...
Więcej
>
Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni subartezyjskiej, której zasoby często wykorzystywane są np. w gospodarstwach rolnych oraz miejscach do którego utrudniony jest dostęp do wodociągów.
Na makiecie oprócz działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej zostały umieszczone dwie strefy zasilania wody, które dzięki „opadom deszczu” symulowanym przez wlewaną do lejków wodę, obrazowo pokazują sposób funkcjonowania warstw wodonośnych, oparty na zasadach konstrukcji naczyń połączonych. Do zestawu dołączone zostały trzy wymienne tła oraz barwniki, co pozwala zademonstrować przenikanie zanieczyszczeń, które potem dostają się do wód głębinowych. Na tłach został przedstawiony układ warstw.
Model-makieta jest doskonałym sposobem na obrazowe przedstawienie podczas lekcji różnic i podobieństw w funkcjonowaniu studni artezyjskiej i subartezyjskiej, ich definicji, a także obiegu zanieczyszczeń, które dostają się do wody w skutek działania człowieka.
Skład zestawu:
Model makieta studni z dwoma strefami zasilania i możliwością wymiany tła do demonstracji działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej
Trzy wymienne wodoodporne tła prezentujące schematy układu warstw wodonośnych, stref zasilania oraz studni, w tym jedno tło prezentujące degradację środowiska na skutek zanieczyszczeń
Plastikowa zlewka • Pojemnik do przechowywania modelu, będący również podstawą makiety i zbiornikiem na wodę
Barwniki: niebieski i czerwony
Instrukcję wraz z omówieniem dla nauczyciela
Karty sprawdzające dla ucznia
Podstawa programowa: Geografia
II etap edukacyjny: Szkoła podstawowa IV-VIII II Krajobrazy Polski: (…) nizinny (Nizina Mazowiecka)(…). Uczeń: 2) przedstawia główne cechy krajobrazów Polski oraz wykazuje ich zróżnicowanie; 4) przedstawia podstawowe zależności między składnikami poznawanych krajobrazów; 7) przedstawia pozytywne i negatywne zmiany w krajobrazach powstałe w wyniku działalności człowieka;
III etap edukacyjny: liceum/technikum IV. Dynamika procesów hydrologicznych: ruchy wody morskiej, wody podziemne i źródła, ustroje rzeczne, typy jezior. Uczeń: 2) wyróżnia rodzaje wód podziemnych, w tym występujących w okolicy szkoły oraz wyjaśnia powstawanie źródeł.
Zestaw dwóch niezwykłych robotów Artie, które w oparciu o założenia STEM wprowadzają dzieci w świat programowania i robotyki. Robota Artie 3000 programuje się łatwo poprzez połączenie WiFi z komputerem (Windows 10) lub tabletem metodą "przeciągnij i...
Więcej
>
Zestaw dwóch niezwykłych robotów Artie, które w oparciu o założenia STEM wprowadzają dzieci w świat programowania i robotyki. Robota Artie 3000 programuje się łatwo poprzez połączenie WiFi z komputerem (Windows 10) lub tabletem metodą "przeciągnij i upuść". Posiada 4 tryby pracy: kształty, malowanie, gry oraz kreatywny do dowolnego kodowania. Dzieci po za obserwacją ruchu robota po zaprogramowaniu uzyskują obraz, dzięki czemu łatwiej mogą przyswoić podstawy kodowania.
W zestawie trzy różne, duże maty do nauki kodowania poprzez zabawę. Maty pokryte są specjalnym transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie, po których swoje ścieżki rysować mogą roboty, dołączonymi do zestawu markerami.
Aby ułatwić naukę do zestawu zostały dołączone kartoniki ze ścieżkami do kodowania sekwencyjnego (blokowego) z polami do uzupełniania poleceń, a także karty do prostego kodowania.
20 kolorowych, zmywalnych markerów (m. in. różowy, niebieski, zielony i fioletowy)
Mata do kodowania Leśna polana 200x160 cm
Mata do kodowania Droga ze znakami 200x160 cm
Mata do kodowania Kosmiczny wyścig 160x100 cm
72 szt. ścieżek do kodowania sekwencyjnego (Blokowego) z polami do uzupełniania poleceń
60 szt. kart do kodowania
3 szt. Legendy do mat
2 szt. przykładowych scenariuszy kodowania tras robotów
3 karty-lekcje poruszania robotem i rysowania
Wiek: 7+
ARTIE: Wyścig robotów – zestaw kodowanych robotów z matami i akcesoriami spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia dodatkowego – robot jest programowany na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (blokowy, Blokowy-Snap, Scratch, Javascript).
Duża mata podłogowa przedstawiająca jezdnię dwukierunkową z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i przejściem dla pieszych w zestawie z czterostronnym sygnalizatorem świetlnym . Sygnalizator z każdej z czterech stron ma umieszczone...
Więcej
>
Duża mata podłogowa przedstawiająca jezdnię dwukierunkową z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i przejściem dla pieszych w zestawie z czterostronnym sygnalizatorem świetlnym. Sygnalizator z każdej z czterech stron ma umieszczone światła, które zmieniają się synchronicznie i jednocześnie dla poruszających się pojazdów jak i pieszych z obu stron pasów. Światła sygnalizatora działają automatycznie, a także posiadają funkcje sterowania ręcznego, dzięki czemu prowadzący zajęcia może sam decydować o zmianie świateł. Sygnalizator umieszczony jest na wysokości wzroku dzieci (H=114,5 cm) na podstawie (26x13x4 cm), którą można napełniać wodą lub piaskiem w celu dodatkowej stabilizacji.
Mata przedstawia przejście dla pieszych przez dwukierunkową jezdnię, a także chodnik, dzięki czemu w zestawie razem z sygnalizatorem świetlnym umożliwia prowadzenie praktycznych ćwiczeń z bezpiecznego poruszania się po pasach i drodze. Jej duże rozmiary – 3,5 x 1,5 m! – pozwalają na realistyczne przedstawienie sytuacji na drodze, co jest szczególnie ważne w przypadku dzieci. Mata pokryta jest specjalnym transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie, można ją mocować lub rozkładać na podłodze, a także innych płaskich powierzchniach.
Zestaw do nauki prawidłowego przechodzenia przez przejście dla pieszych z sygnalizatorem świetlnym jest świetnym wsparciem podczas omawiania zasad ruchu drogowego, które można przećwiczyć w praktyce w bezpieczny sposób.
Skład zestawu:
Podłogowa mata-jezdnia do nauki poruszania się po drodze (BRD) – 3,5 x 1,5 m, pokryta transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie (1 szt.)
Czterostronny sygnalizator świetlny zasilany bateryjnie (1 szt.) ( 4 x AA – nie dołączone)
Plastikowy słupek z łącznikami (H=95 cm) (1 szt.)
Plastikowy słupek z łącznikami (H=53,5 cm) (1 szt.)
Podstawa do sygnalizatora świetlnego (26 x 13 x 9,5 cm) z otworami do napełniania wodą lub piaskiem (1 szt.)
Komplet 10 laminowanych plansz, każda o wymiarach 90 x 130 cm, oprawionych w drążki z zawieszką:
Plansza ścienna: Co nas atakuje? Od wirusów i bakterii do owadów 90x130cm
Plansza ścienna:...
Więcej
>
Komplet 10 laminowanych plansz, każda o wymiarach 90 x 130 cm, oprawionych w drążki z zawieszką:
Plansza ścienna: Co nas atakuje? Od wirusów i bakterii do owadów 90x130cm
Plansza ścienna: Wirusy osłonkowe/bezosłonkowe 90x130 cm
Plansza ścienna: Wirusy, Cykl replikacyj ny 90x130cm
Plansza ścienna: Bakterie chorobotwórcze 90x130cm
Plansza ścienna: Protisty chorobotwórcze 90x130cm
Plansza ścienna: Roztocza pasożytnicze i chorobotwórcze 90x130cm
Plansza ścienna: Płazińce pasożytnicze, tasiemce cz. I, 90x130cm
Plansza ścienna: Płazińce pasożytnicze, tasiemce i przywry cz. II, 90x130cm
Plansza ścienna: Obleńce pasożytnicze 90x130cm
Plansza ścienna: Owady krwiopijne i przenoszące choroby 90x130cm
SERIA 10 plansz "CO NAS ATAKUJE? Od wirusów i bakterii do owadów" Jest to ciekawa seria dużych, edukacyjnych plansz ściennych przedstawiających wirusy, bakterie, pierwotniaki, grzyby, roztocza, płazińce, obleńce i owady, które są potencjalnym zagrożeniem dla organizmu człowieka. Próbują na nas żerować, przeobrażać się, namnażać, wywoływać choroby... Jedne są widoczne (wszy, nużeńce, pluskwy,...), inne poznajemy po objawach (salmonella, gruźlica, grypa, COVID-19...). 10 plansz przedstawia w żywy, ciekawy graficznie sposób, miejsca ataku i bytowania tych niebezpiecznych patogenów, ich obrazy oraz cykle rozwojowe. POLECAMY!
Zobacz przyszłość! Robot humanoidalny, który chodzi, tańczy, śpiewa, robi pompki, pisze i gra na instrumentach, a nawet staje na głowie? To on - ROBOT JD HUMANOID (PL)! Już w Polsce i już może uczyć, bawić, objaśniać przyszłość......
Więcej
>
Zobacz przyszłość! Robot humanoidalny, który chodzi, tańczy, śpiewa, robi pompki, pisze i gra na instrumentach, a nawet staje na głowie? To on - ROBOT JD HUMANOID (PL)! Już w Polsce i już może uczyć, bawić, objaśniać przyszłość... Robotyka może być przyjazna!
Potrafi także śledzić obiekty, rozpoznawać mowę, a ponadto wyposażony jest w sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe. ROBOT JD HUMANOID to wielozadaniowy robot humanoidalny o niesamowitych możliwościach, a wszystko to mieści się w nieskomplikowanej, przyjaznej i miłej dla oka konstrukcji :-)
Robot JD Humanoid spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia dodatkowego – robot edukacyjny wraz z akcesoriami programowany na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (np. tekstowy, bloczkowy)
JD jest programowalny w języku blokowym i Scratch, a także w innych popularnych językach kodowania (Python, JavaScript). To oznacza, że użytkownicy mogą zaprogramować JD z niestandardowymi ruchami, pozycjami, tańcami, a nawet gimnastyką! Oczy JD z diodami LED RGB mogą wyświetlać niezliczoną ilość wyrazów, podczas gdy użytkownicy uczą się o interakcjach człowiek-robot i praktycznych zastosowaniach. Co ważne i wynika z doświadczeń pracy i zabawy z JD - dzięki pracy z tym czarującym robotem humanoidalnym osiąga się niesamowite poziomy zaangażowania chłopców i dziewcząt. JD ROBOT sprawia, że nauka robotyki jest łatwa i przyjemna dla każdego!
Zestaw zawiera:
Serwomechanizmy 180o z modulacją szerokości impulsu PWM (6 szt.)
Kontroler robota EZ-B v4 z wewnętrznym głośnikiem i portami połączeń, 3 szybkimi wejściami UART oraz portem kamery, która umożliwia m. in. śledzenie obiektów,
Głowa z wbudowaną kamerą i dwoma serwomechanizmami (do poruszania w poziomie i pionie)
Oczy RGB do wyświetlania kolorów i wzorów
Korpus z dwoma serwomechanizmami, wbudowanym akumulatorem i wyłącznikiem zasilania.
Nogi ( dwie stopy, z których każda zawiera 2 serwomechanizmy)
Chwytaki wyłożone pianką
Karta sieciowa
16 przewodów 3-pinowych żeńskich
1 przewód kamery
1 przewód I2C
Ładowarka
Owijki (4 szt.) do porządkowania przewodów połączeniowych
Oprogramowanie ARC - PC Roboty EZ-Roboty są programowane przy użyciu ARC — wszechstronnego i łatwego w użyciu oprogramowania do robotyki. Intuicyjny interfejs pozwala początkującym odnieść szybki sukces, podczas gdy bardziej doświadczeni użytkownicy mogą programować zaawansowane funkcje, dotyczące sztucznej inteligencji, takie jak rozpoznawanie mowy, czy wizualne śledzenie obiektu – tego typu możliwości, które zwykle można zobaczyć tylko w filmach science fiction. ARC jest używany do nauczania robotyki tysięcy uczniów na całym świecie i jest idealnym wyborem dla nauczycieli, którzy chcą wnieść wysoki poziom zaangażowania do szerokiej gamy lekcji STEM. Minimalne zalecane wymagania dotyczące systemu operacyjnego: Minimum Windows 10, Procesor odpowiednik Intel i5, 4 GB pamięci RAM.
Aplikacja mobilna ARC – Kontroluj i programuj swojego robota EZ-Robot z urządzenia mobilnego, telefonu lub tabletu z systemem Android lub iOS.
Materiał wprowadzający do programowania w RoboScratch i Blockly, tworzenia instrukcji warunkowych i zmiennych, tworzenie pętli
Dostęp do plików z częściami zamiennymi do robota z możliwością ich modyfikacji, które można wydrukować na Drukarce 3D
Funkcje AI robota: • wykrywanie twarzy • śledzenie kolorów za pomocą serwomechanizmów • śledzenie poruszających się kolorów • wykrywanie wielu kolorów • Podążanie za linią z Roli • rozpoznawanie obiektów • glify kontrolujące ruch robota • wykrywanie glifów i rzeczywistości rozszerzonej • wykrywanie kodu QR • rozpoznawanie emocji • rozpoznawanie mowy • animacje RGB • poruszania (chodzenie, trzymanie przedmiotów etc.) • gotowe wbudowane programy (taniec, śpiew, stawanie na głowie, pompki, salto etc.)
Nasz robot ma wszystkie cechy idealnej pomocy dydaktycznej: - ma przyjazną konstrukcję, - jest łatwy do złożenia (klik,...), - ma elementy, w tym kluczowe (silnik, itp.) o podwyższonej wytrzymałości (ważne w warunkach szkolnych), - ma proste w obsłudze oprogramowanie dla początkujących i zaawansowane dla zaawansowanych, - jest wystarczająco wysoki, aby traktować go jak prawdziwego humanoida (H=33 cm), a przy tym wygodny do pracy indywidualnej i w zespole, - w razie uszkodzenia lub zgubienia części - można każdą z nich dokupić (!) lub... wydrukować (plastikowe elementy) na drukarce 3D (materiały do pobrania - open source)!
CZY SPOTKANIE Z ROBOTYKĄ PRZYSZŁOŚCI może być przyjemniejsze?
Co to jest serwomechanizm?
Serwomechanizm (lub serwo) to siłownik obrotowy, który pozwala na precyzyjną kontrolę położenia kątowego, prędkości i przyspieszenia. Serwa można znaleźć w wielu miejscach, od zabawek przez elektronikę domową po samochody i samoloty. Serwa pojawiają się również za kulisami w urządzeniach, z których korzystamy na co dzień. Urządzenia elektroniczne, takie jak odtwarzacze DVD, wykorzystują serwomechanizmy do wysuwania lub wsuwania szuflad na płyty. Serwomechanizmy działają jak przeguby do sterowania ruchem robota. Robot JD Humanoid zawiera aż 16 serwomechanizmów!
Co to jest AI?
AI (z ang. artificial intelligence) to w języku polskim Sztuczna inteligencja (SI), która umożliwia robotom uczenie się na podstawie doświadczeń (za pomocą algorytmów) i wykonywanie zadań zbliżonych do zachowań ludzkich. Pojęcie AI zapoczątkował w 1956 roku amerykański informatyk John Mccarthy podczas konferencji naukowej w Dartmouth.
Prosty zestaw demonstrujący przemianę energii słonecznej w elektryczną. W zestawie m.in. ogniwo fotowoltaiczne (tzw. bateria słoneczna), przewody, wiatraczek z silniczkiem. Działanie energii elektrycznej zostało zobrazowane przez wiatraczek z...
Więcej
>
Prosty zestaw demonstrujący przemianę energii słonecznej w elektryczną. W zestawie m.in. ogniwo fotowoltaiczne (tzw. bateria słoneczna), przewody, wiatraczek z silniczkiem. Działanie energii elektrycznej zostało zobrazowane przez wiatraczek z silniczek (ruch), brzęczyk (dźwięk), LED (światło). Wystarczy zbliżyć ogniwo fotowoltaiczne do źródła światła (naturalnego, np. promienie słoneczne, lub sztucznego, np. żarówka żarowa), aby przekonać się, że to... działa!
Demonstracyjny zestaw konstrukcyjny dużej turbiny wiatrowej o wysokości 90 cm i długości pojedynczej łopaty 42 cm (rozpiętość łopat po złożeniu modelu to ok. 85 cm). Obracające się łopaty turbiny produkują za pomocą generatora energię...
Więcej
>
Demonstracyjny zestaw konstrukcyjny dużej turbiny wiatrowej o wysokości 90 cm i długości pojedynczej łopaty 42 cm (rozpiętość łopat po złożeniu modelu to ok. 85 cm). Obracające się łopaty turbiny produkują za pomocą generatora energię elektryczną, która z kolei ładuje akumulator AA R6 (brak w zestawie).
Naładowana bateria może potem zostać użyta do zasilania np. modeli pojazdów, które można zbudować z elementów zestawu (samochód, ciężarówkę, samolot i helikopter), a także samą turbinę, jeżeli chcemy pokazać ruch łopat bez użycia wiatru.
Zestaw zawiera 77 elementów konstrukcyjnych, w tym: • 3 łopaty turbiny – długość 42cm, • Przewody, • Dioda LED, • piasta, • wirnik, • przetwornica, • silnik, • komora na akumulator, • koła zębate • narzędzie przydatne do montażu i demontażu, • instrukcja krok po kroku w j. polskim
Zestaw Mega turbina wiatrowa 90cm – młody konstruktor pozwala na zbudowanie 5 różnych modeli:
Turbina wiatrowa
Samochód
Ciężarówka
Samolot
Helikopter
Do pełnego działania zestawu niezbędny jest bateria akumulatorowa R6AA – brak w zestawie!
Fascynujący zestaw doświadczalny, czyli zegar zasilany owocami i warzywami (ogniwo owocowe)! Widoczne z boku płytki-elektrody wbijane są w owoc/warzywo, włączane w budowane obwody elektryczne oraz wykorzystywane do badania przewodności różnych...
Więcej
>
Fascynujący zestaw doświadczalny, czyli zegar zasilany owocami i warzywami (ogniwo owocowe)! Widoczne z boku płytki-elektrody wbijane są w owoc/warzywo, włączane w budowane obwody elektryczne oraz wykorzystywane do badania przewodności różnych materiałów. Zasilanie zegara odbywa się na tej samej zasadzie na jakiej działają współczesne baterie. Dodatkowe elementy zestawu umożliwiają budowę bardzo różnych obwodów elektrycznych, a także dowiedzenie, że prąd elektryczny płynie w zbudowanych przez uczniów obwodach, ponieważ zachodzi reakcja chemiczna pomiędzy metalami a kwasami zawartymi w owocach, warzywach... Uczniowie przekonają się także, że w niektórych doświadczeniach do zapalenia diody LED wystarczy jedna cytryna, a w innych potrzeba będzie tych cytryn trzy, a nawet więcej sztuk.
W skład zestawu wchodzą: • Moduł zegara cyfrowego w obudowie w kształcie jabłka z tworzywa • Podstawka pod zegar i zlewki • dioda LED z dwoma przewodami • elektrody: magnezowa (Mg) – 2 sztuki, miedziana (Cu) – 3 sztuki, cynkowa (Zn) – 3 sztuki, węglowa (C) – 2 sztuki • przewody – 2 szt. • zacisk krokodylkowy - 6 szt. • paski wskaźnikowe • paski wskaźnikowe • wełna stalowa • bateria 3V CR2032H • zlewka PP 50 ml 2 szt. • Rysik • spinacz biurowy
Do przeprowadzenia doświadczeń niezbędne są także ogólnie dostępne materiały takie jak woda, ocet, sól kuchenna, soda spożywcza, herbata, oraz owoce i warzywa.
Świetny zestaw do przeprowadzania wielu efektownych i przydatnych dydaktycznie eksperymentów.
W załączonej instrukcji zawarte są prezentacje zagadnień fizykochemicznych oraz przebieg 16 doświadczeń i eksperymentów o intrygujących nieraz nazwach: