Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni...
Więcej
>
Makieta studni artezyjskiej demonstrująca sposób wykorzystania praw fizyki i naczyń połączonych do pozyskiwania wody z podziemnych warstw wodonośnych. Model pokazuje również działanie studni subartezyjskiej, której zasoby często wykorzystywane są np. w gospodarstwach rolnych oraz miejscach do którego utrudniony jest dostęp do wodociągów.
Na makiecie oprócz działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej zostały umieszczone dwie strefy zasilania wody, które dzięki „opadom deszczu” symulowanym przez wlewaną do lejków wodę, obrazowo pokazują sposób funkcjonowania warstw wodonośnych, oparty na zasadach konstrukcji naczyń połączonych. Do zestawu dołączone zostały trzy wymienne tła oraz barwniki, co pozwala zademonstrować przenikanie zanieczyszczeń, które potem dostają się do wód głębinowych. Na tłach został przedstawiony układ warstw.
Model-makieta jest doskonałym sposobem na obrazowe przedstawienie podczas lekcji różnic i podobieństw w funkcjonowaniu studni artezyjskiej i subartezyjskiej, ich definicji, a także obiegu zanieczyszczeń, które dostają się do wody w skutek działania człowieka.
Skład zestawu:
Model makieta studni z dwoma strefami zasilania i możliwością wymiany tła do demonstracji działania studni artezyjskiej i subartezyjskiej
Trzy wymienne wodoodporne tła prezentujące schematy układu warstw wodonośnych, stref zasilania oraz studni, w tym jedno tło prezentujące degradację środowiska na skutek zanieczyszczeń
Plastikowa zlewka • Pojemnik do przechowywania modelu, będący również podstawą makiety i zbiornikiem na wodę
Barwniki: niebieski i czerwony
Instrukcję wraz z omówieniem dla nauczyciela
Karty sprawdzające dla ucznia
Podstawa programowa: Geografia
II etap edukacyjny: Szkoła podstawowa IV-VIII II Krajobrazy Polski: (…) nizinny (Nizina Mazowiecka)(…). Uczeń: 2) przedstawia główne cechy krajobrazów Polski oraz wykazuje ich zróżnicowanie; 4) przedstawia podstawowe zależności między składnikami poznawanych krajobrazów; 7) przedstawia pozytywne i negatywne zmiany w krajobrazach powstałe w wyniku działalności człowieka;
III etap edukacyjny: liceum/technikum IV. Dynamika procesów hydrologicznych: ruchy wody morskiej, wody podziemne i źródła, ustroje rzeczne, typy jezior. Uczeń: 2) wyróżnia rodzaje wód podziemnych, w tym występujących w okolicy szkoły oraz wyjaśnia powstawanie źródeł.
Zestaw Elektryczność cz. 2 rozszerzenie z serii Fizyka w Walizce umożliwiający przeprowadzenie 9 doświadczeń z zakresu elektryczności zgodnie z dołączonymi kartami pracy zawartymi w dołączonej instrukcji. Przykładowe układy...
Więcej
>
Zestaw Elektryczność cz. 2 rozszerzenie z serii Fizyka w Walizce umożliwiający przeprowadzenie 9 doświadczeń z zakresu elektryczności zgodnie z dołączonymi kartami pracy zawartymi w dołączonej instrukcji. Przykładowe układy doświadczalne. Zestaw doświadczeń z elektrycznością świetnie sprawdzi się podczas wielu eksperymentów na lekcjach fizyki. Zestaw jest rozszerzeniem zestawu Fizyka w Walizce 5: Elektryczność cz. 1
Doświadczenia (karty pracy):
Transformator dodawczy.
Transformator zmniejszający napięcie.
Silnik prądu stałego.
Dwa silniki połączone szeregowo.
Dwa silniki połączone równolegle.
Połączone silniki.
Pojedynczy przełącznik dwupozycyjny.
Dwa pojedyncze przełączniki dwupozycyjne
Przekaźnik.
SKŁAD ZESTAWU: 1 x Rdzeń żelazny i podstawa transformatora; 1 x Cewka 600 zwojów; 1 x Cewka 1200 zwojów; 2 x Pojedynczy przełącznik dwupozycyjny (przełącznik SPDT) 1 x Przekaźnik; 1 x Brzęczyk piezoelektryczny; 2 x Silnik elektryczny stałoprądowy; 1 x Rurka gumowa; 2 x Śmigło z tworzywa sztucznego; 1 x Model silnika; 1 x Woltomierz analogowy; 1 x Potencjometr 100 Ω; 2 x Oprawka do żarówki E10; 2 x Zwora; 1 x Pojemnik do dwóch baterii; 1 x Oprawka do pojedynczej baterii; 1 x Przełącznik uchylny; 1 x Przełącznik przyciskowy; 2 x Żarówka E10 3,5V; 2 x Przewód z wtykami bananowymi 25 cm, czerwony; 2 x Przewód z wtykami bananowymi 25 cm, czarny; 1 x Przewód z wtykami bananowymi 50 cm, czerwony; 1 x Przewód z wtykami bananowymi 50 cm, czarny; 1 x Instrukcja z kartami pracy w formie elektronicznej
UWAGA: Zestaw Fizyka w Walizce 5: Elektryczność cz. 1 jest wymagany do wykonywania doświadczeń.
SIX Edupająk to sześcionożny robot edukacyjny, który inspiruje zarówno uczniów, jak i nauczycieli do rozwijania umiejętności w zakresie kodowania, programowania i robotyki. Jest interdyscyplinarną pomocą naukową, która integruje...
Więcej
>
SIX Edupająk to sześcionożny robot edukacyjny, który inspiruje zarówno uczniów, jak i nauczycieli do rozwijania umiejętności w zakresie kodowania, programowania i robotyki. Jest interdyscyplinarną pomocą naukową, która integruje uczniów w trakcie nauki szkolnej - nabywają wiedzę indywidualną i uczą się współpracować w grupie w trakcie projektowania pracy robota. Robot potrafi śledzić obiekty, rozpoznawać mowę, a ponadto wyposażony jest w sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe. Wszystko to mieści się w nieskomplikowanej, przyjaznej i miłej dla oka konstrukcji :-)
Robot spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia dodatkowego – robot edukacyjny wraz z akcesoriami programowany na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (np. tekstowy, bloczkowy)
Sześcionożny robot jest programowalny w języku blokowym i Scratch, a także w innych popularnych językach kodowania (Python, JavaScript). To oznacza, że użytkownicy mogą zaprogramować z niestandardowymi ruchami, pozycjami, tańcami...!
Sześć nóg daje temu robotowi większą stabilność i swobodę poruszania się w stosunku do zwykłych robotów. Reprezentuje tzw. grupę robotów kroczących wzorowanych na organizmach żywych. Potrzebuje tylko trzech nóg, aby zachować równowagę podczas stania i może chodzić z zaledwie czterema. Jego pozostałe nogi mogą być w innych pozycjach lub manipulować w tym czasie przedmiotami.
Sześcionożny robot edukacyjny sprawia, że nauka robotyki jest łatwa i przyjemna dla każdego!
Zestaw zawiera:
Serwomechanizmy 180o z modulacją szerokości impulsu PWM (12 szt.)
Kontroler robota EZ-B v4 z wewnętrznym głośnikiem i portami połączeń.
Korpus z dwoma serwomechanizmami, wbudowanym akumulatorem i kamerą.
Karta sieciowa
16 przewodów 3-pinowych żeńskich
1 przewód kamery
Ładowarka
Owijki (6 szt.) do porządkowania przewodów połączeniowych
Oprogramowanie ARC - PC Roboty EZ-Roboty są programowane przy użyciu ARC — wszechstronnego i łatwego w użyciu oprogramowania do robotyki. Intuicyjny interfejs pozwala początkującym odnieść szybki sukces, podczas gdy bardziej doświadczeni użytkownicy mogą programować zaawansowane funkcje, dotyczące sztucznej inteligencji, takie jak rozpoznawanie mowy, czy wizualne śledzenie obiektu – tego typu możliwości, które zwykle można zobaczyć tylko w filmach science fiction. ARC jest używany do nauczania robotyki tysięcy uczniów na całym świecie i jest idealnym wyborem dla nauczycieli, którzy chcą wnieść wysoki poziom zaangażowania do szerokiej gamy lekcji STEM. Minimalne zalecane wymagania dotyczące systemu operacyjnego: Minimum Windows 10, Procesor odpowiednik Intel i5, 4 GB pamięci RAM.
Aplikacja mobilna ARC – Kontroluj i programuj swojego robota EZ-Robot z urządzenia mobilnego, telefonu lub tabletu z systemem Android lub iOS.
Materiał wprowadzający do programowania w RoboScratch i Blockly, tworzenia instrukcji warunkowych i zmiennych, tworzenie pętli
Dostęp do plików z częściami zamiennymi do robota z możliwością ich modyfikacji, które można wydrukować na Drukarce 3D
Funkcje AI robota: • wykrywanie twarzy • śledzenie kolorów za pomocą serwomechanizmów • śledzenie poruszających się kolorów • wykrywanie wielu kolorów • Podążanie za linią z Roli • rozpoznawanie obiektów • glify kontrolujące ruch robota • wykrywanie glifów i rzeczywistości rozszerzonej • wykrywanie kodu QR • rozpoznawanie emocji • rozpoznawanie mowy • poruszania • gotowe wbudowane programy
Nasz robot ma wszystkie cechy idealnej pomocy dydaktycznej: - ma przyjazną konstrukcję, - jest łatwy do złożenia (klik,...), - ma elementy, w tym kluczowe (silnik, itp.) o podwyższonej wytrzymałości (ważne w warunkach szkolnych), - ma proste w obsłudze oprogramowanie dla początkujących i zaawansowane dla zaawansowanych, - w razie uszkodzenia lub zgubienia części - można każdą z nich dokupić (!) lub... wydrukować (plastikowe elementy) na drukarce 3D (materiały do pobrania - open source)!
CZY SPOTKANIE Z ROBOTYKĄ PRZYSZŁOŚCI może być przyjemniejsze?
Co to jest serwomechanizm?
Serwomechanizm (lub serwo) to siłownik obrotowy, który pozwala na precyzyjną kontrolę położenia kątowego, prędkości i przyspieszenia. Serwa można znaleźć w wielu miejscach, od zabawek przez elektronikę domową po samochody i samoloty. Serwa pojawiają się również za kulisami w urządzeniach, z których korzystamy na co dzień. Urządzenia elektroniczne, takie jak odtwarzacze DVD, wykorzystują serwomechanizmy do wysuwania lub wsuwania szuflad na płyty. Serwomechanizmy działają jak przeguby do sterowania ruchem robota.
Co to jest AI?
AI (z ang. artificial intelligence) to w języku polskim Sztuczna inteligencja (SI), która umożliwia robotom uczenie się na podstawie doświadczeń (za pomocą algorytmów) i wykonywanie zadań zbliżonych do zachowań ludzkich. Pojęcie AI zapoczątkował w 1956 roku amerykański informatyk John Mccarthy podczas konferencji naukowej w Dartmouth.
Duża mata podłogowa przedstawiająca jezdnię dwukierunkową z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i przejściem dla pieszych w zestawie z czterostronnym sygnalizatorem świetlnym . Sygnalizator z każdej z czterech stron ma umieszczone...
Więcej
>
Duża mata podłogowa przedstawiająca jezdnię dwukierunkową z dwoma pasami ruchu, chodnikiem i przejściem dla pieszych w zestawie z czterostronnym sygnalizatorem świetlnym. Sygnalizator z każdej z czterech stron ma umieszczone światła, które zmieniają się synchronicznie i jednocześnie dla poruszających się pojazdów jak i pieszych z obu stron pasów. Światła sygnalizatora działają automatycznie, a także posiadają funkcje sterowania ręcznego, dzięki czemu prowadzący zajęcia może sam decydować o zmianie świateł. Sygnalizator umieszczony jest na wysokości wzroku dzieci (H=114,5 cm) na podstawie (26x13x4 cm), którą można napełniać wodą lub piaskiem w celu dodatkowej stabilizacji.
Mata przedstawia przejście dla pieszych przez dwukierunkową jezdnię, a także chodnik, dzięki czemu w zestawie razem z sygnalizatorem świetlnym umożliwia prowadzenie praktycznych ćwiczeń z bezpiecznego poruszania się po pasach i drodze. Jej duże rozmiary – 3,5 x 1,5 m! – pozwalają na realistyczne przedstawienie sytuacji na drodze, co jest szczególnie ważne w przypadku dzieci. Mata pokryta jest specjalnym transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie, można ją mocować lub rozkładać na podłodze, a także innych płaskich powierzchniach.
Zestaw do nauki prawidłowego przechodzenia przez przejście dla pieszych z sygnalizatorem świetlnym jest świetnym wsparciem podczas omawiania zasad ruchu drogowego, które można przećwiczyć w praktyce w bezpieczny sposób.
Skład zestawu:
Podłogowa mata-jezdnia do nauki poruszania się po drodze (BRD) – 3,5 x 1,5 m, pokryta transparentnym laminatem podłogowym bardzo odpornym na ścieranie (1 szt.)
Czterostronny sygnalizator świetlny zasilany bateryjnie (1 szt.) ( 4 x AA – nie dołączone)
Plastikowy słupek z łącznikami (H=95 cm) (1 szt.)
Plastikowy słupek z łącznikami (H=53,5 cm) (1 szt.)
Podstawa do sygnalizatora świetlnego (26 x 13 x 9,5 cm) z otworami do napełniania wodą lub piaskiem (1 szt.)
KODBIT to wyjątkowy robot edukacyjny, którego celem jest praktyczna nauka programowania od podstaw elektroniki po sterowanie mikrokontrolerów. Dołączona do zestawu instrukcja w formie elementarza prowadzi krok po kroku przez tajniki budowy robotów,...
Więcej
>
KODBIT to wyjątkowy robot edukacyjny, którego celem jest praktyczna nauka programowania od podstaw elektroniki po sterowanie mikrokontrolerów. Dołączona do zestawu instrukcja w formie elementarza prowadzi krok po kroku przez tajniki budowy robotów, wyjaśnia w jaki sposób odbywa się ich sterowanie, a następnie uczy jak zaprogramować robota w języku C.
Budowa robota KODBIT wzorowana jest na blokach konstrukcyjnych. Dzięki czemu jest kompatybilny z innymi klockami dostępnymi na rynku, m.in. z LEGO® i CUBROID, co umożliwia ich kreatywne łączenie, a także zachęca dzieci do zabawy.
Razem ze sprytną kostką KODBIT użytkownik zostanie poprowadzony przez 14 projektów programistycznych w języku C Arduino IDE lub blokowym. Wyjątkowym elementem programu jest możliwość łatwego przechodzenia z programowania blokowego na język C, dzięki czemu, można podejrzeć jak wygląda kod w rzeczywistości. Sterowanie robotem jest bardzo intuicyjne i odbywa się poprzez darmową aplikację na smarfonie/tablecie. Robota edukacyjnego KODBIT polecamy wszystkim tym, którzy zaczynają swoją naukę programowania, ponieważ jego przyjazna forma oraz programowanie w języku C daje dobre podstawy do programowania zaawansowanych projektów i robotów opartych o mikrokontrolery oraz płytki prototypowe.
Robot KODBIT sprytna kostka po zaprogramowaniu oferuje wiele funkcji: odtwarzanie muzyki, reagowanie na głos, wyświetlanie symboli, sterowanie BT, unikanie przeszkód, śledzenie linii i inne.
Parametry: Napięcie robocze: 5V Wbudowana bateria: 14500 bateria litowa 700MAH 3.7V Zasilanie: zasilanie przez USB lub baterię Wymiary (w tym koła): 92 mm * 105 mm * 95 mm Prędkość silnika N20: 5V 200 rpm Programowanie: z poziomu komputera oprogramowanie Arduino IDE 1.8.19 Sterowanie aplikacją Bluetooth: obsługa zarówno systemu Android, jak i IOS Temperatura pracy: 0-50 ° C Dwa języki programowania: Blokowy Mixly, kod języka C Arduino IDE Wiek: 7+
Skład zestawu: • Robot KODBIT Sprytna kostka z 5 wbudowanymi modułami: głośnik, czujnik odległości, czujnik dźwięku, panel diodowy 16x16, śledzenie linii, • 4 niezależne moduły-klocki: przycisk, dioda LED, fotorezystor, czujnik ruchu • 4 przewody łączeniowe RJ11 • Przewód USB • Mata-droga do jazdy po linii • Przewodnik w j. polskim do nauki programowania blokowego Mixly • Przewodnik w j. polskim do nauki programowania C Arduino IDE
KODBIT: Sprytna kostka do nauki programowania spełnia wymagania programu Laboratoria Przyszłości i może być zakupiony w ramach wyposażenia dodatkowego – robot jest programowany na różnych poziomach i poprzez obsługę więcej niż jednego języka programowania (Blokowy Mixly, kod języka C Arduino IDE).
Gra opowiada o przygotowaniach do wojny z Zakonem Krzyżackim, podczas której doszło do bitwy pod Grunwaldem. Twoim zadaniem jest zgromadzenie dla króla Jagiełły jak najwięcej rycerzy i zapewnienie im prowiantu. Aby zrealizować cel,...
Więcej
>
Gra opowiada o przygotowaniach do wojny z Zakonem Krzyżackim, podczas której doszło do bitwy pod Grunwaldem. Twoim zadaniem jest zgromadzenie dla króla Jagiełły jak najwięcej rycerzy i zapewnienie im prowiantu.
Aby zrealizować cel, będziesz musiał stawiać opór Krzyżakom podczas licznych przygranicznych potyczek, werbować zagranicznych rycerzy, wysyłać poddanych po dorodne prosięta stanowiące prowiant dla rycerzy oraz zabiegać na Wawelu o dukaty.
Podczas rozgrywki pojawiać się będą wydarzenia historyczne mające wpływ na przebieg gry. Zdobądź najwięcej rycerzy i zdobądź uznanie króla Jagiełły!
Do gry dołączona jest broszura edukacyjna przygotowana przez Muzeum Narodowe w Warszawie. Przedstawia ona przyczyny konfliktu z Zakonem Krzyżackim w latach 1409-1411.
Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 45 min. Wiek: 8-108 lat
Lalki w strojach ludowych – regionalnych – wykonane są w sposób rękodzielniczy z surowców naturalnych z zachowaniem, w miarę możliwości, tych samych rodzajów tkanin co w strojach oryginalnych. Kolorystyka strojów może ulec zmianie. Wysokość lalek:...
Więcej
>
Lalki w strojach ludowych – regionalnych – wykonane są w sposób rękodzielniczy z surowców naturalnych z zachowaniem, w miarę możliwości, tych samych rodzajów tkanin co w strojach oryginalnych. Kolorystyka strojów może ulec zmianie. Wysokość lalek: 23-25 cm.
Lalki nie są przeznaczone do zabawy, lecz do prezentacji podczas zajęć.
Polskie stroje ludowe są ważnym elementem naszej kultury i przez dziesięciolecia stanowiły wyraz więzi grupowej i społecznej, przynależności do określonego regionu, a czasami wyrażały specyfikę uprawianego zawodu. Były także ważnym elementem obrzędowości (np. wesela, dożynki,...).
Lalki w strojach ludowych – regionalnych – wykonane są w sposób rękodzielniczy z surowców naturalnych z zachowaniem, w miarę możliwości, tych samych rodzajów tkanin co w strojach oryginalnych. Kolorystyka strojów może ulec zmianie. Wysokość lalek:...
Więcej
>
Lalki w strojach ludowych – regionalnych – wykonane są w sposób rękodzielniczy z surowców naturalnych z zachowaniem, w miarę możliwości, tych samych rodzajów tkanin co w strojach oryginalnych. Kolorystyka strojów może ulec zmianie. Wysokość lalek: 23-25 cm.
Lalki nie są przeznaczone do zabawy, lecz do prezentacji podczas zajęć.
Polskie stroje ludowe są ważnym elementem naszej kultury i przez dziesięciolecia stanowiły wyraz więzi grupowej i społecznej, przynależności do określonego regionu, a czasami wyrażały specyfikę uprawianego zawodu. Były także ważnym elementem obrzędowości (np. wesela, dożynki,...).
Zestaw składający się z dwustronnej planszy prezentującej polskie stroje ludowe oraz dawne tradycyjne budownictwo (chaty) oraz jednej...
Więcej
>
Zestaw składający się z dwustronnej planszy prezentującej polskie stroje ludowe oraz dawne tradycyjne budownictwo (chaty) oraz jednej wybranej, starannie wykonanej (rękodzielnictwo) lalki w stroju ludowym - regionalnym.
PLANSZA: Plansza prezentuje na jednej stronie polskie stroje ludowe, a na drugiej wybrane chaty. Uczniowie mogą zapoznać się z ubiorami ludowymi: kaszubskim, kujawskim, kurpiowskim, wielkopolskim, łowickim, śląskim, krakowskim, lubelskim, góralskim i rzeszowskim. Obejrzą także budownictwo kaszubskie, kurpiowskie, łowickie, krakowskie, góralskie i zalipskie. Plansza: format 61x86 cm, dwustronnie foliowana z zawieszką.
LALKI w STROJACH LUDOWYCH - REGIONALNYCH Lalki w strojach ludowych – regionalnych – wykonane są w sposób rękodzielniczy z surowców naturalnych z zachowaniem, w miarę możliwości, tych samych rodzajów tkanin co w strojach oryginalnych. Kolorystyka strojów może ulec zmianie. Wysokość lalek: 23-25 cm. Lalki nie są przeznaczone do zabawy, lecz do prezentacji podczas zajęć. Do wyboru jedna z lalek: Ślązaczka, Kaszubka, Kurpianka, Łowiczanka, Lublinianka, Wilanowianka, Krakowianka, Góralka (wg dostępności)
Polskie stroje ludowe są ważnym elementem naszej kultury i przez dziesięciolecia stanowiły wyraz więzi grupowej i społecznej, przynależności do określonego regionu, a czasami wyrażały specyfikę uprawianego zawodu. Były także ważnym elementem obrzędowości (np. wesela, dożynki,...).